Sunt elev! (program de adaptare pentru elevii clasei I) - Biblioteca psihologului

Descriere:

Caracteristici Cuprins
Domeniu Dezvoltare personală
Autor Golovei Lilia
Limba română
Format A4
Nr. de pagini 190
An apariție 2017
Editura Sofart Studio
ISBN 978-9975-3028-5-2
Argument 4
Structura programului 6
Ședința 1 | Eu și numele meu 8
Ședința 2 | Crearea școlii din pădure 10
Ședința 3 | Învățătorul 15
Ședința 4 | Temeri hazlii 19
Ședința 5 | Jocurile la școală 28
Ședința 6 | Regulile școlare 34
Ședința 7 | Rechizitele școlare 38
Ședința 8 | Visul Veveriței 42
Ședința 9 | Doamna Acuratețe 45
Ședința 10 | Lăcomia 51
Ședința 11 | Mărul fermecat (furtul) 57
Ședința 12 | Cadou mie 61
Ședința 13 | Temele pentru acasă 73
Ședința 14 | Prietenul la nevoie se cunoaște 87
Ședința 15 | Sănătatea mea 96
Ședința 16 | Programul de activitate și odihnă 102
Ședința 17 | Lenea 108
Ședința 18 | Nu vreau 114
Ședința 19 | Copiatul 121
Ședința 20 | Avem un coleg nou 123
Ședința 21 | Minciuna 133
Ședința 22 | Cum comunicăm 137
Ședința 23 | Certărețul 143
Ședința 24 | Supărarea 149
Ședința 25 | Conduita demonstrativă 154
Ședința 26 | Crede și încearcă! 160
Ședința 27 | Cozile (conflicte de grup) 164
Ședința 28 | Bătaia (violența fizică) 168
Ședința 29 | Cuvinte dureroase (violența verbală) 171
Ședința 30 | Învăț să iau decizii 175
Ședința 31 | Țara prieteniei 179
Ședința 32 | Mândria școlii 182
Bibliografie 187

Intrarea în şcoală este un eveniment deosebit pentru copii. Majoritatea copiilor sunt bucuroşi şi entuziasmaţi de noul statut – statutul de elev, dar, în paralel, simt un disconfort emoţional, încordare, uneori, frică, anxietate, stres din cauza intrării într-un nou mediu – mediul şcolar care se deosebeşte radical de mediul în care au trăit până acum. Nivelul fricii, anxietăţii este mult mai mare la copiii care nu au frecventat grădiniţa.

În primele zile (săptămâni) de şcoală, practic, la fiecare copil se observă o scădere a rezistenţei organismului, o înrăutăţire a poftei de mâncare, a somnului, creşterea temperaturii corporale. Uneori, copiii încep să facă mofturi, să plângă, se enervează fără vreun oarecare motiv serios.

Fiecare copil trece printr-o perioadă de adaptare. Doar că la unii această perioadă durează câteva săptămâni, la alţii câteva luni, iar pentru unii această adaptare poate să dureze un an. Adaptarea depinde de particularităţile individuale ale copilului, de predispunerea pentru participarea la activităţile şcolare etc.

Pentru a asigura o asistență psihologică eficientă în perioada de adaptare a copilului la treapta primară, a fost elaborat programul „Sunt elev!”, care poate fi realizat de către psihologul școlar, iar în absența acestuia, de către învățătorii sau educatorii din instituția de învățământ.

Programul dat poate fi utilizat ca o structură integră, formată din 32 de ședințe, sau ca activități separate în dependență de problemele manifestate în grupul respectiv de elevi.

Detalii:

  • Categorie:

    Dezvoltare personală

  • Autor:

    Golovei Lilia

  • Anul editării:

    2017

  • Preț:

    180 MDL

  • Copertă: