Descriere:
Caracteristici
Cuprins
Domeniu |
Dezvoltare personală |
Autor |
Golovei Lilia |
Limba |
română |
Format |
A4 |
Nr. de pagini |
175 |
An apariție |
2019 |
Editura |
Sofart Studio |
ISBN |
|
|
Argument |
4 |
|
Structura programului |
6 |
Ședința 1 |
| Eu și numele meu |
8 |
Ședința 2 |
| Crearea școlii din pădure |
10 |
Ședința 3 |
| Învățătorul |
15 |
Ședința 4 |
| Temeri hazlii |
19 |
Ședința 5 |
| Jocurile la școală |
28 |
Ședința 6 |
| Regulile școlare |
34 |
Ședința 7 |
| Rechizitele școlare |
38 |
Ședința 8 |
| Visul Veveriței |
42 |
Ședința 9 |
| Doamna Acuratețe |
45 |
Ședința 10 |
| Lăcomia |
51 |
Ședința 11 |
| Mărul fermecat (furtul) |
57 |
Ședința 12 |
| Cadou mie |
61 |
Ședința 13 |
| Temele pentru acasă |
73 |
Ședința 14 |
| Prietenul la nevoie se cunoaște |
87 |
Ședința 15 |
| Sănătatea mea |
96 |
Ședința 16 |
| Programul de activitate și odihnă |
102 |
Ședința 17 |
| Lenea |
108 |
Ședința 18 |
| Nu vreau |
114 |
Ședința 19 |
| Copiatul |
121 |
Ședința 20 |
| Avem un coleg nou |
123 |
Ședința 21 |
| Minciuna |
133 |
Ședința 22 |
| Cum comunicăm |
137 |
Ședința 23 |
| Certărețul |
143 |
Ședința 24 |
| Supărarea |
149 |
Ședința 25 |
| Conduita demonstrativă |
154 |
Ședința 26 |
| Crede și încearcă! |
160 |
Ședința 27 |
| Cozile (conflicte de grup) |
164 |
Ședința 28 |
| Bătaia (violența fizică) |
168 |
Ședința 29 |
| Cuvinte dureroase (violența verbală) |
171 |
Ședința 30 |
| Învăț să iau decizii |
175 |
Ședința 31 |
| Țara prieteniei |
179 |
Ședința 32 |
| Mândria școlii |
182 |
|
Bibliografie |
187 |
Intrarea în şcoală este un eveniment deosebit pentru copii. Majoritatea copiilor sunt bucuroşi şi entuziasmaţi de noul statut –
statutul de elev, dar, în paralel, simt un disconfort emoţional, încordare, uneori, frică, anxietate, stres din cauza intrării într-un nou mediu –
mediul şcolar care se deosebeşte radical de mediul în care au trăit până acum. Nivelul fricii, anxietăţii este mult mai mare la copiii care nu au frecventat grădiniţa.
În primele zile (săptămâni) de şcoală, practic, la fiecare copil se observă o scădere a rezistenţei organismului, o înrăutăţire a poftei de mâncare, a somnului, creşterea temperaturii corporale. Uneori, copiii încep să facă mofturi, să plângă, se enervează fără vreun oarecare motiv serios.
Fiecare copil trece printr-o perioadă de adaptare. Doar că la unii această perioadă durează câteva săptămâni, la alţii câteva luni, iar pentru unii această adaptare poate să dureze un an. Adaptarea depinde de particularităţile individuale ale copilului, de predispunerea pentru participarea la activităţile şcolare etc.
Pentru a asigura o asistență psihologică eficientă în perioada de adaptare a copilului la treapta primară, a fost elaborat programul „Sunt elev!”, care poate fi realizat de către psihologul școlar, iar în absența acestuia, de către învățătorii sau educatorii din instituția de învățământ.
Programul dat poate fi utilizat ca o structură integră, formată din 32 de ședințe, sau ca activități separate în dependență de problemele manifestate în grupul respectiv de elevi.
În set: