Procese cognitive și stil de muncă. Volumul III - Biblioteca psihologului

Descriere:

Caracteristici Cuprins
Domeniu Psihodiagnostic
Autor Golovei Lilia, Gorea Svetlana
Limba română
Format A4
Nr. de pagini 118
An apariție 2018
Editura Sofart Studio
ISBN 978-9975-84-071-2
Capitolul 9 Motivaţia 6
Motivele dominante 7
Motivele învățării 8
Proba de studiere a motivelor de învățare 9
Tehnica „Discuție despre școală” (T. Nezhnova, D. Elkonin, A. Venger) 10
Metodica evaluării motivaţiei învăţării la elevii de vârsta şcolară mică (N. Luscanova) 12
Metodica evaluării motivației învățării la elevii clasei întâi (M. Ghinzburg) 15
Metodica evaluării motivației învățării la final de clasa întâi (M. Ghinzburg) 19
Metodica studierii motivației învățării elevilor la trecerea din clasele primare în gimnaziale (M. Ghinzburg) 22
Metodica studierii motivației învățării elevilor clasei a șaptea (M. Ghinzburg) 24
Metodica studierii motivației învățării elevilor la finalizarea treptei gimnaziale (M. Ghinzburg) 29
Metodica studierii motivației învățării elevilor claselor liceale (M. Ghinzburg) 34
Structura motivației învățării 39
Motivația succesului și frica eșecului (A. Rean) 41
Trebuința de cunoaștere 42
Determinarea nivelului nevoilor cognitive 43
Ești satisfăcut de viața școlară? (A. Andreev) 44
Propoziții neterminate 45
Test de examinare a nivelului de automotivare 47
Orientare spre obținerea cunoștințelor 48
Orientare spre calificativ/notă 50
Capitolul 10 Stiluri de învăţare 52
Ce stil de învățare ai? 53
Chestionar referitor la stilurile de învățare 56
Testul Kobl 58
Chestionar pentru preferința stilului de învăţare (după R. Linksman) 61
Stilul de învățare (I) 65
Stilul de învățare (II) (V. Chislett Master & A. Chapman) 67
Sistemul senzorial dominant 72
Modalitatea senzorială dominantă 76
Sistemul senzorial principal (J. P. Jues) 79
Principalele canale de comunicare 82
Stilul cognitiv de învățare 85
Îți cunoști nivelul funcțional al emisferelor cerebrale? 90
Emisfera cerebrală dominantă 93
Cum pot învăța eficient? 94
Capitolul 11 Copii dotaţi 97
Harta identificării copiilor talentați și dotați 98
Evaluarea supradotării generale (A. Savencov) 99
Inventar de trăsături psihocomportamentale pentru identificarea copiilor dotaţi supramediu 102
Trăsăturile comportamentale ale copiilor dotați (D. Renzulli, adaptare de L. Popova) 104
Cum să recunoști supradotarea? (L. Cuznețova, L. Sverci) 106
Evaluarea copiilor dotați (A. Loseva) 109
Harta capacităților 113
Bibliografie 116
Web-imagini 118

Pentru a asigura o asistență psihologică eficientă, ne-am propus realizarea unei analize critice a tehnicilor și chestionarelor, propuse de literatura științifică și selectarea acelor tehnici și chestionare, ce ar putea înlesni activitatea evaluare psihologică și psihodiagnoză, realizată de psihologii școlari școlari și nu doar.

Volumul de față conține un șir de tehnici și chestionare care pot fi utilizate cu scopul evaluării atenției, orientării spațiale, creativității, imaginației, motivației, a stilurilor de învățare, precum și pentru evaluarea copiilor dotați.

Detalii:

  • Categorie:

    Psihodiagnostic

  • Autor:

    Golovei Lilia, Gorea Svetlana

  • Anul editării:

    2018

  • Preț:

    204 MDL

  • Copertă: