Descriere:
Caracteristici
Cuprins
Domeniu |
Psihodiagnostic |
Autor |
Golovei Lilia, Gorea Svetlana |
Limba |
română |
Format |
A4 |
Nr. de pagini |
180 |
Color |
Da |
An apariție |
2018 |
Editura |
Sofart Studio |
ISBN |
978-9975-3230-0-0 |
Argument |
5 |
Capitolul 1 Maturitatea şcolară |
6 |
Testul de maturitate şcolară |
7 |
Determinarea maturităţii şcolare (A. Fuchina, T. Curbatscaia) |
17 |
Chestionar neverbal de maturitate şcolară (I. Iyrasek) |
38 |
Chestionar verbal de maturitate şcolară (I. Iyrasek) |
41 |
Chestionarul Informații (pentru copii) |
44 |
Discuția cu copilul (Gudkina N.) |
48 |
Căsuța cu decuparea cercului |
49 |
Capitolul 2 Capacităţile intelectuale |
53 |
Testul omului |
54 |
Tehnica Rudolf Amthawer |
56 |
Matricile Progresive RAVEN |
59 |
Testul de inteligenţă generală WAIS |
66 |
Test de inteligenţă |
69 |
Test de inteligenţă generală ABC |
76 |
Proba de inteligență verbală: comprehensiunea |
79 |
Capitolul 3 Limbajul |
83 |
Proba de completare a lacunelor |
84 |
Probe pentru cunoașterea vârstei psihologice a limbajului (Adaptare după Descoeudres A.) |
86 |
Percepția și înțelegerea unei serie de imagini |
93 |
Anagrama |
98 |
Corectarea propozițiilor incorecte semantic |
101 |
Povestiri secvențiale |
102 |
Vorbirea dialogată |
104 |
Volumul vocabularului |
106 |
Proba de conștientizare fonologică |
108 |
Capitolul 4 Memoria |
113 |
Tehnica Luria |
114 |
Tehnica de cercetare a memoriei auditive de cuvinte |
116 |
Tehnica de cercetare a memoriei auditive de numere |
117 |
Memorizarea involuntară a cuvintelor neutre şi a celor cu nuanţă emotivă |
118 |
Metodica de studiere a memoriei vizuale |
121 |
Metodica de studiere a tipului de memorie |
122 |
Metodica de studiere a memoriei vizuale de cuvinte |
124 |
Memoria vizuală |
126 |
Memoria vizuală de imagini |
127 |
Recunoașterea figurilor (A. Bernștein) |
128 |
Capitolul 5 Gândirea |
133 |
Al patrulea de prisos (Varianta I) |
134 |
Al patrulea de prisos (Varianta II) |
136 |
Excluderea imaginii de prisos (N. Belopoliscaia) |
138 |
Al patrulea de prisos (Varianta verbală) |
156 |
Excluderea imaginii de prisos (I) |
158 |
Evidențierea semnelor esențiale |
163 |
Al cincilea de prisos |
165 |
Logica gândirii |
167 |
Labilitatea intelectuală |
169 |
Particularităţile gândirii verbal-logice |
172 |
Tehnica Lippman „Legităţi logice” |
174 |
Raționamente și concluzii |
176 |
Bibliografia |
178 |
Webimagini |
179 |
Activitatea de psihodiagnoză este activitatea de investigare a problemelor/nevoilor elevilor prin intermediul unui ansamblu de tehnici psihologice, orientată spre studierea psihologică a elevilor pentru a identifica potențialul acestora în scopul prevenirii problemelor școlare și de adaptare socială. Rezultatele psihodiagnozei oferă suportul informațional necesar completării fișei psihologice a elevului, stabilirii formelor de acordare a ajutorului în cazul dificultăților în instruire, comunicare, gestionare a stării emoționale etc.
Pentru a asigura o asistență psihologică eficientă, ne-am propus realizarea unei analize critice a tehnicilor și chestionarelor, propuse de literatura științifică și selectarea acelor tehnici și chestionare, ce ar putea înlesni activitatea de psihodiagnoză, realizată de psihologii școlari școlari și nu doar.
Volumul de față conține un șir de tehnici și chestionare care pot fi utilizate cu scopul evaluării maturității școlare, capacitățile intelectuale, limbajul, memoria și gândirea.
În set: