Familia - promotor al valorilor. Ghid metodologic - Biblioteca psihologului

Descriere:

Caracteristici Cuprins
Domeniu Dezvoltare personală
Autor Golovei Lilia
Limba română
Format A4
Nr. de pagini 103
An apariție 2017
Editura Imprint Star
ISBN 978-9975-4304-8-7
Introducere 4
Partea 1 Impactul migraţiei asupra familiei contemporane 5
Capitolul 1 Relaţiile adolescenţi-părinţi 8
Capitolul 2 Rolul părinţilor în procesul formării sistemului valoric al adolescenţilor 12
Capitolul 3 Estimarea rezultatelor cercetării experimentale 15
Partea II Ghidul pentru implementarea trainingului 20
O trecere în revistă a trainingului pentru adolescenţii din familiile temporar dezintegrate Familia – promotor al valorilor 21
Ședința 1 | Să facem cunoştinţă 24
Ședința 2 | Construirea relaţiilor 28
Ședința 3 | Ce este o familie 32
Ședința 4 | Eu şi familia 37
Ședința 5 | Relaţii în familie 42
Ședința 6 | Ce oferă adolescentului familia 48
Ședința 7 | Ce oferă adolescentului familia (continuare) 53
Ședința 8 | Pentru o familie mai bună 58
Ședința 9 | Valorile în universul meu 64
Ședința 10 | Ierarhizarea valorilor 69
Ședința 11 | Nevoia de valori. Valorile mele 72
Ședința 12 | Alegerea valorilor 77
Ședința 13 | Cum devii proprietar de valori 82
Ședința 14 | Familia – şcoala valorilor 86
Ședința 15 | Valorificarea potenţialului grupului 89
Partea III Instrumente de evaluare 92
Chestionarul Valorile în viaţa noastră 93
Referentometria 94
Tehnica Dacă aş fi vrăjitor... şi Fericit e acela care... 95
Tehnica Rene Jile 96
Desenul Cinetic al Familiei 100
Bibliografie 101

Lucrarea conţine un suport teoretic referitor la specificul familiilor temporar-dezintegrate, specificul relaţiilor adolescenţi-părinţi din aceste familii şi rezultatele cercetării experimentale.

În lucrare sunt propuse metodici pentru evaluarea psihologică a adolescenţilor din familiile temporar-dezintegrate. Pentru a realiza diagnosticul psihologic, psihologii pot utiliza tehnici de evaluare a relaţiilor părinţi-adolescenţi şi a sistemului valoric al adolescenţilor. Tehnicile se aplică la începutul şi sfârşitul trainingului cu scopul de a evidenţia schimbările survenite pe parcursul şedinţelor.

În partea a II-a a lucrării găsiţi un şir de activităţi pe care psihologul le poate realiza separat sau ca un training de dezvoltare şi remediere psihologică în lucrul cu adolescenţii.

Lucrarea este destinată psihologilor, profesorilor, diriginţilor, educatorilor şi altor categorii de persoane care lucrează cu adolescenţii din familiile temporar-dezintegrate, familiile divorţate sau monoparentale.

Detalii:

  • Categorie:

    Dezvoltare personală

  • Autor:

    Golovei Lilia

  • Anul editării:

    2016

  • Preț:

    120 MDL

  • Copertă: