Descriere:
Caracteristici
Cuprins
Domeniu |
Dezvoltare personală |
Autor |
Golovei Lilia |
Limba |
română |
Format |
A4 |
Nr. de pagini |
222 |
Color |
Da |
An apariție |
2018 |
Editura |
Sofart Studio |
ISBN |
978-9975-3181-4-3 |
Introducere |
4 |
Pretestare/postestare Chestionarul Maturitatea profesională (A . P. Cerneavskaia) |
5 |
Ședința 1 |
| Să ne cunoaștem mai bine |
10 |
Ședința 2 |
| Împreună reușim mai multe |
16 |
Ședința 3 |
| În lumea profesiilor |
22 |
Ședința 4 |
| Emoții versus profesie |
35 |
Ședința 5 |
| Temperament versus profesie |
40 |
Ședința 6 |
| Aptitudini versus profesie |
49 |
Ședința 7 |
| Comunicare versus profesie |
55 |
Ședința 8 |
| Inteligența versus profesie |
63 |
Ședința 9 |
| Dominanta cerebrală versus profesie |
71 |
Ședința 10 |
| Creativitate versus profesie |
78 |
Ședința 11 |
| Valori versus profesie |
85 |
Ședința 12 |
| Interese versus profesie |
93 |
Ședința 13 |
| Motivație versus profesie |
101 |
Ședința 14 |
| Personalitate versus profesie |
106 |
Ședința 15 |
| Autoapreciere versus profesie |
114 |
Ședința 16 |
| Aspirații versus profesie |
121 |
Ședința 17 |
| Sănătate versus profesie |
126 |
Ședința 18 |
| Cum văd lumea |
130 |
Ședința 19 |
| Cum îmi văd viitorul |
138 |
Ședința 20 |
| Vreau – Pot – Trebuie într-o profesie |
144 |
Ședința 21 |
| Factori care influențează alegerea profesională |
150 |
Ședința 22 |
| Strategii de alegere a profesiei |
156 |
Ședința 23 |
| Greșeli și capcane în alegerea profesiei |
167 |
Ședința 24 |
| Formula profesiei |
174 |
Ședința 25 |
| Instituții de învățământ versus profesie |
181 |
Ședința 26 |
| Scopuri versus profesie |
195 |
Ședința 27 |
| Planificarea carierei |
202 |
Ședința 28 |
| Succesul în carieră |
211 |
Ședința 29 |
| Deprinderi noi pentru fundamentul unei cariere profesionale |
219 |
Mic dicționar al profesiilor |
229 |
Bibliografie |
230 |
O cunoaştere aprofundată a ceea ce poate (particularitățile individuale), ce dorește (vise, dorințe, scopuri) și ce se cere pe piaţa muncii va permite adolescentului o integrare mai bună în societate, o alegere corectă a profesiei şi o carieră profesională reuşită.
Ghidul metodologic include programul 29 ore pentru cariera mea care se axează pe trei direcţii:
- Psihoprofilaxia presupune analiza diverselor aspecte legate de lumea profesiilor şi carieră. Adolescenții sunt învăţaţi sa formuleze întrebări, judecăți, afirmații în legătură cu cariera profesională şi să răspundă la întrebările formulate din perspectiva profesională personală.
- Psihodiagnosticul include un șir de tehnici și chestionare orientate spre:
- identificarea particularităților individual-psihologice;
- stabilirea preferințelor profesionale;
- precizare sistemului de valori profesionale;
- evaluarea atitudinii față de cariera profesională.
- Psihoconsilierea este orientatată spre analiza și stabilirea corelației dintre rezultatele tehnicilor și chestionarelor utilizate şi oferirea explicaţiilor vizavi de cariera profesională.
Programul conține 29 de ședințe cu durata de 1,5 ore fiecare. Se recomandă desfășurarea activităților o dată pe săptămână. Ședințele pot fi utilizate și separat în cadrul orelor de dirigenție, reducând numărul exerciţiilor.
Fiecare ședință conține descrierea exercițiilor, iar anexele conțin formulare cu sarcini pentru participanți.
Programul 29 ore pentru cariera mea este destinat psihologilor școlari, diriginților și consilierilor implicați în orientarea profesională a persoanelor.
Autorul propune caiet de lucru
29 ore pentru cariera mea
În set: